Mi motivál a blogolásba?


Sziasztok!

Csinálta velem egy interjút egy hónapja és benne szerepelt a kérdés, hogy mi motivál a blogolásba, szóval most megírom hosszabban mert ott nem tudtam volna teljesen kifejteni.
A fenti képen egy átlagos napot láttok, amikor épp nem az asztalnál dolgozom. Majd a munkámat is kifejtem, most egyelőre a blogolás a fővonal.



Nos kezdjük az alapoktól, hogy születik nálunk egy poszt. Trelloban ami mobilon is lent van gyűjtöm a témát amikor csak eszembe jut legépelem így később ha nem csak egy hanem majd több társszerkesztőm lesz, akkor látjuk is egymás feljegyzéseit. Most is látjuk, de most könnyen amúgy is meg lehet beszélni, de a rendszerezés híve vagyok.
Munka után, előtt és hétvégén - amikor amúgy is kell a pihi és a kikapcsolódás - előveszem a trellot és megírom az adott posztot, majd a naptárba ami elérhető a társzerkesztőknek bekerül, hogy a poszt melyik nap hánykor megy ki. Poszt témától függően napi 2-3 poszt megszületik és mindenki be tudja nagyjából egyenletesen igazítani mikor kerüljenek ki. Sajnos nem lenne időm minden nap leülni és leírni amit szeretnék, szóval ezért vannak az időzített posztok általában 9:30kor kerülnek ki, az még optimális az ebédszünetekben való olvasáshoz is. 

 
Sokat olvasok, nem csak könyveket, más blogokat. Hatalmas sikerű blogokat is és kis blogokat is, nagyon jó elemzéseket lehet rajta végezni mi is érdekli az embereket és mikor. Tanulni is lehet belőle, azon túl pedig a blogolásban az a jó, hogy kompatibilis az utazással és a nyaralással, felkapom a laptopom és megyek is blogolni bárhova, a nyaralónkban is megvan a maga rutinja, hogy és mikor alkotok. (Alatta kép)


Mivel grafikus vagyok, amúgy is gépen dolgozok, a kreatív munka hátránya, hogy néha megrekedsz és kell valami apró kis változtatás, ilyenkor neki állok a posztnak, ebédelek vagy kávézok közben és minden ihletem kiírom magamból.


Mivel megírtam 3db sminkes szakkönyvet sminkesek segítségével így gondoltam, hogy jó lehet ha ezt beépítve a blogba megosztom veletek, kérést is kaptam, így megtettem, eleve motiváció volt, hogy megkerestek vele, és már fotós férfiak hasznára is váltam nem csak nőknek akik szeretik vagy érdeklődnek.

Ráadásul a kávészünetek -amik teljesen alapvető szünetek pl Svédországban- mindig kreatív hatással vannak rám, olyankor sokszor jegyzeteket készítek az íráshoz, vagy témát gyűjtök titeket mi érdekelhet.


Nagyon szeretek írni, mindenkinek más a hobbija én így fejezem ki magamat a legjobban. Eredetileg azért jött létre, mert untam a papírt naplót magamnak írni, de a facebookot nem akartam teleposztolni, nem is szeretem mikor valaki mindent megoszt és kitesz csak úgy mert mé' ne. Én sem tehettem így. Az írás viszont a szenvedélyem volt mindig is, így lett egy blogom amin mindent kiírtam magamból.

Utána már nem akartam szimpla online naplót vezetni, szóval átgondoltam mi az ami izgat és értek s hozzá. Eszembe jutottak a szakmai elmélet óráim,de azzal nem sokra mennétek ha leírom nektek miért van iPhoneom miért szeretem jobban úgy mint a graikusok 99% az IOS-t és miért költök annyit a gépemre vagy milyen RAM-ot shoppingoltam, a kutyát sem érdekli, hogy építsen olyan gépen amin nevetve fut a 3D, grafikát meg maximum videóba mutathatnám, hogyan is kell és mit.
Olyanról viszont nem blogolok amiről nincs fogalmam, nem írhattam rakéta építésről.

Így jött a smink téma mint 2. szakmám, hogy ez érdekel egy elég nagy réteget, akkor nem is gondoltam, hogy ennyit. A kertben üldögélve könnyeden arról írni amit szeretek viszont egy elég jó mókának tűnt nekem.


Aztán nagy hatással volt rám egy személy, aki mára iszonyatosan sikeres és példamutató, nagyon inspirálni kezdett. Eldöntöttem hát, hogy nem csak egy szakmához értő fiú vezet nálam majd tech-et, idővel pedig az 50es éveihez közel járó édesanya fog majd szórakoztatni szívmelengető történetekkel, hanem bele vágok abba amibe a példaképem és dolgokat megismertetek az olvasóimmal.

Legyen az recept, étterem vagy bármi más... Idővel szeretném a blogolást nem csak egyéni szórakozásnak és saját pénztárca növelésre használni, hanem jótékonyságra én is mint Ő...
Ezekkel a projektekkel zártam az év végét aminek idén lesz foganatja is.

Az igazi motivációm az írás szeretete, mindig érdekes hobbikat szerettem űzni, mindig szerettem hasznosan időt tölteni, a szombat reggelem blogolással vagy a péntek éjjelem vagy munka után kikapcsolni vele magam, az, hogy ezt ennyien el is olvassátok csak külön öröm.

Nem hiszem, hogy valaha ez lesz a fő tevékenységem, nem azért mert nem lenne jó dolog ezt is főállásba űzni, hanem mert szeretem a szakmám és nagy döntés volt, hogy író akarjak-e lenni, kockáztatva, hogy talán nem jön be, vagy grafikusnak, az viszont bejött, és szeretném ha továbbra is maradna ez a fővonalam a blogolás meg egy olyan hobbi amiben minimális kereset van és nem minden percem erről szól hisz addig tudok szabadon írni míg nincs benne kötelezettségem.

Megjegyzés küldése

Írj kommentárt :)

Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates