Diéta kezdőknek

(Zabkása cukor mentes házi lekvárral)

Sziasztok!

Sziasztok, mint a címben is láthatjátok először diétázok életemben most lesz egy hónapja, hogy elkezdtem és az első hónap tapasztalatairól és hatásairól szeretnék írni, miközben képeken megmutatom miket fogyasztottam leginkább a hónapban. Szóval mivel ezek az Én tapasztalataim, sosem tudni, hogy kinek mi válik be vagy ki, hogy éli meg ezeket a dolgokat.

Kezdjük a negatívval, erre nyilván sokan kíváncsiak mindig, mielőtt belekezdenek.


  • Nem ihatok meg mindent amit eddig, a burn a szenvedélyem volt, az egyetlen energiaital és üdítő amit szerettem, most mivel az első hónap, nem váltam meg tőle teljesen, február elsején ettől is megválok.
  • Az emberek azt hiszik ez nem komoly dolog, ezért attól, hogy már 5x mondtam, hogy diétázok 6x is megkérdezik, eszünk-e egy hamburgert, fagyit, shaket stb... Vagy nem kérek-e csipszet, popcornt (amire allergiás is vagyok).
  • Nem ehetek meg 2 zsömlét, meg semmi fehér lisztből készültet, de ha teljes kiőrlésű is akkor sem ehetek meg egy étkezésre kettőt, tehát lassan kell ennem, sok zöldséggel, aminek a  fele télen arany árban van, hogyha napi 5 kisebb étkezésre bontom se legyek semmikor éhes, tehát ne kívánjak rá ételekre. 
  • Nincs napi 50 kávé ha sokáig dolgozom és egy utolsó szendvics az éjjel közepén
  • Érdemes időben elaludni, hogy ne egyek nagyon későn és a szervezetem mindent jó ütembe bontson le, használjon fel.
Nem szoktam éhezni, van sok étel amit lehet enni ilyenkor is és nem hizlal, nem szenvedés átállni, kizárólag annak betartása okoz szenvedést, hogy rendszeresen egyek ne össze vissza.


Viszont a sok zöldség fogyasztásnak és a rendszernek nagyon sok jótékony hatása volt rám, és itt kihangsúlyozom, nem vagyok vega, vegán stb... Eszem húst, fogyasztok tejet és tojást is rendszeresen a zöldségek mellett, mindenből próbálom a lehető legnagyobb egyensúlyt tartani.

(Szójában párolt zöldségek és csirkemell)

Már írtam másik posztba, de nagyon sűrűn voltam beteg minden télen pedig én aztán kifejezetten rétegesen öltözöm, a tablettás vitaminokról túl sokszor olvastam, hogy nincs valós értelmük, legalábbis nem nagyon. Most így jött el az idő arra, hogy leírjam az eddigi pozitív tapasztalataim.

  • Nem voltam beteg sőt a megfázásom nyomtalanul eltűnt
  • Kevesebb alvás is elég mint eddig, reggel nem vagyok nyomott hangulatban, sem fáradt
  • Jobban tudok koncentrálni, jobban megy a kreatív feladatmegoldás
  • Kevésbé vagyok depresszív a fény hiánytól
  • Nem fáj a fejem
  • Fogyás
  • Elmúltak a pattanásaim
Én abban hiszek, hogy az egészséges súly elérésénél az egészséges immunrendszer még fontosabb, ezért minden vitamint próbálok ételekkel bevinni, ahogy vasat is stb.. Így nem is hagynám ki a húst és a tejtermékeket. Persze tejet sem fogyasztok már olyan sokat mivel kell a zsír, de ésszel.

(Alma krémleves, liszt nélkül sűrítve)

Amikor elkezdtem féltem, hogy mi lesz az ízekkel, mennyire fognak hiányozni, de valójában minden kifejezettem finom, egy kis szója pároláshoz és a szendvicsek mellé különböző ízű zöldségek vagy avokádó krém és paprika krém (piros arany).


Sóból sem használok már sima tengeri sót, sokkal inkább Himalája sót, nos nem annyira sós az íze, de egészségesebb, és szép rózsaszín ami nagyon meglepett. Tojáskrém, hagymás boros túró, avokádó krém... Mind egészséges és finom vaj helyett és akkor nem kell feltétlen a felvágott sem.


Az avokádó másik formája amit szeretek az az, hogy szimplán elkenem a kenyeremen és megsózom kicsit, minden szendvicset feldob, rá akár egy kis hagyma vagy ilyesmi.

Ahhoz, hogy ne unjunk bele és új életformának érezzük, fontos a változatosság az ételekben, nem ugyan azt enni éjjel nappal vagy minden reggelire.
(Gombakrémleves)

Nem mondom, hogy számolnék minden kalóriát, de igyekszem 1200-1500 közt tartani maximum. Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy fehér liszt és cukor nélkül.

Az első hónapban még nem edzettem, nem is vártam nagy csodát, először bele akartam szokni az ételekbe és megtisztítani magam a méregtől, próba hónapnak tekintettem. Amivel megszegtem

  • Ittam  burnt, egy hét múlva már egyet sem fogok
  • Egyszer ettem étterembe és ott ettem húst amin panír volt, és sajtot is, midenbe belekostoltam, nem is volt kevés, de nem hiszem, hogy kalória szegény volt és mellé ittam 1 kólát és 3 limonádét amiben nem tudtam milyen cukor van.
  • Egyik este voltam koktélozni egy másikon pedig ittam egy boros kólát
Nos az utolsó 3 dolog szülinap miatt volt, most viszont semmi ilyesmit többet nem, mert ha már edzek is túl sok energia befektetés lenne ezekkel elcseszni esetleg

(Teljes kiőrlésű tojásos nokedli)

Szabályszegéseim (2 nap egymást követte majd a 3. ilyen nap is azon a  héten volt) járt büntetéssel, a cukortól, alkoholtól és túl sok ételtől nem bírtam elaludni egyik nap sem, a gyomrom iszonyatosan fájt és a fejem is, alkohol nélkül is simán a cukortól. Akkor jöttem rá, hogy ezek tényleg mérgek a szervezetnek és ahogy elszoknak tőle már nem is akarja bevenni.

Egyébként egy percig sem hiányzott a mekis kaja pl, ha hamburger akkor kézműves az pedig nem is annyira káros mint a mekis, de egyelőre biztosan nem fogok ilyesmit enni míg nem sportolok nagyon nehezemre esne.

(Epres zabkása gyümölcsökkel)


Igazából télen a test több "üzemanyagot" akar felvenni, az nem mindegy, hogy mit kap ilyenkor, ha többet is akkor is jobb ha az ember olyat eszik ami nem lerakódik hanem a szervezet tudja hasznosítani, persze jobban esne naponta valami zsírosat enni, valamit ami tele ételízesítővel és nem retket nasizni, de ettől független teljes mértékben felfogás kérdése az egész.


Vannak állati drága és finom dolgok mint ez a kenyér, ami javarészt magokból áll, de egy szelet is nagyon laktat és jó mellé a saláta.

Nos nagyjából ennyit tudtam elmondani az első hónapról, Február végén hozok másikat, hogy sportolással együtt milyen vagy mennyire bírom, addig pedig ha úgy alakul más személyes poszttal is.

Bármi kérdésetek van, várom kommentben. :) 

Ezek is érdekelhetnek

2 megjegyzés

Írj kommentárt :)