{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Dóra vagyok,koffein-vásárlás függő

Sziasztok, Dóra vagyok boltkóros, koffein függő.


Mi ez? A {Vigyázz! Kész! Posztolj!} egy kéthetente jelentkező blogger kihívás, ahol a résztvevők előre meghatározott, egészen a cikkek megjelenéséig titkos témákról írnak blogjukban. Ha csatlakoznál vagy érdekel a kihívás részletes szabályzata, keresd fel a VKP kihívás összefogó bejegyzését.A többi résztvevő írása az inlinkz gyűjtemény gombjára kattintva érhető el.



Ezt a témát a hónap bloggerének köszönhetjük, Hannának a Szelencetitkok szerzőjének!
Aki a függőségeket adta meg témaként.

Ez egy részt elég kínos téma - pláne szembesülni a függőségekkel, de lássuk csak mik az Én függőségeim, amikről "nem annyira ciki" beszélni.

Koffein és kávé függőség:

Igen, külön vettem mert sajnos nem csak kávé függő vagyok... Hanem koffein is, pláne ha Burn energia italról van szó... Nem bírok ki egy napot nélküle, az íze nekem olyan mint az angyalok simogatása mindenféle félrebeszélés nélkül, nagyon szeretem, sajnos, mert így hajlamos vagyok enyhén túladagolni... Napi 1,2,3 simán le tud csúszni.

A másik pedig a kávé, anélkül nálam sajnos nem indulhat nap, kell a lökete az íze a megszokás az elmúlt 8 évből.
Persze szeretem a barátaim mellett is társalgáshoz, egyedül egy őszi-téli délután a munkából haza vagy bárhonnan. Esetleg nyáron a nagy melegben egy jó jeges kávé. 
Nem csak a napi rutinom része hanem súlyos függőségem is, a nap bármely szakában képes vagyok fogyasztani, bár őszintén szólva nem nagyon pörgök a koffeintől, simán elalszom utána és nem is pattan reggel ki a szemem tőle.


Igazából nekem is megvannak a szokott helyeim és azokon is a szokott kávéim mint mindenkinek... Vagyis mint sokaknak. Pl.: Starbucks- Pupmkin Spice Latte - amit itthon is megpróbáltam elkészíteni több, de inkább kevesebb sikerrel, de azért elfogyott.
Frei Coffee - Bajor jegeskávé, imádom a citromos kévét, meg az ízét magának a kávénak.
Ezzel szemben a legtöbb helyen Cappuchinot kérek vagy Latte-t mert azt érzem azt legkevesebb esetben rontja el pl.: a Meki vagy a KFC esetleg az aluljáróban a török gyros-os pasi.


Gondolom ezzel sok más kávé függő is így van, de egyébként nagyon szeretek újakat kipróbálni, persze itthon marad a jó öreg kotyogós.

Boltkor- vásárlás függés:



Nem hiszem, hogy Én vagyok az egyetlen nő aki ezzel küzd, de abban biztos vagyok, hogy azok közé tartozom akiknek kényszerük van rá és akiknek nem szimpla örömet okoz továbbá túlzásba is viszik.
Egy Glamour napok nekem 100.000-rek sajnos, de nem bírom ki, hogy ne vegyem meg, megidealizálom a dolgot, elképzelem magamon, azt mivel tudnám és hova felvenni és euforikus állapotba kerülve rohanok is vele azaz velük a pénztárhoz.Miután megvan persze boldog vagyok, de ahogy belépek a következő boltba újra kezdődik a dolog...
A fő specializálódásaim a táskák, eddig kb 30 db van, 42 pár cipőm és ékszerek, az nagyjából a fél szobám, hála Anyámnak aki ékszeres, az ebay-nek és persze a plázák kirakatának. Persze pulcsim, kabátom, sálam is nagyon sok van sálakból olyan 100-150 körül,de nyilván nem elég.
Ezzel szemben néha legalább belátom, hogy túlzás, de nekem ez a  heroin ez dob fel és nyugtat meg.




Nikotin függőség:


Ezen nincs mit magyaráznom, dohányzom nem is sajnálom rá a pénzt egyébként, mert ez a számold ki ha félre tennéd című dolog... a nem dohányzó rokonaim barátaimnak sem látom a csúcs kocsiját és így is több van mindenből mint a felső példa mutatja, nyaralok is külföldre is kijutok autóm is lehetne, ha akarnám, de nem vagyok még oda a gondolatért, szóval amíg nem lesz babám vagy tervezzük addig engem nem érdekel ki mit mond, az Én életem, az Én hülyeségem, az én döntésem és a tüdőrák, érszűkület is az enyém lenne szóvaaaaal....



Okos telefon, Social media függőség:


Ez korunk nagy hibája, nem mintha azok közé tartoznék akiket zavar. Mondjuk Én személy szerint nem facebook függő vagyok, mert nem nagyon szeretem annak ellenére, hogy hány nagy facebook csoport adminja vagyok, ennél többre nem használom, mert nem az én világom az életlen fotók a kishúgról, a gagyi pixeles elmosódott képek a kiskutyájáról a szomszéd néninek, az meg zavar ha az ismerőseim nézegetnek kifejezetten, viszont oda nem veszek fel olyat aki nem a munka miatt az ismerősöm vagy nem ismerem személyesen szóval, nem azt látom ami érdekel is.
Ezzel szemben totális függőségem az Instagram. Jelenleg 505 embert követek, abból kevés ember ismerősöm valójában, divat bloggereket, tervezőket, ruha boltokat, sminkeseket, művészeket, fotósokat követek, leginkább Budapest, Boston, Bécs környékéről, rengeteg jófej embert ismertem meg rajta, sőt az egyik ember akivel a legtöbbet és legjobban tudok lelkizni Őt is úgy ismertem meg, hogy az Instagrammon megismert mondjuk ismerősnek, szóval ismerősöm legjobb barátja, amerikai így elválaszt minket 6700 km és nem is nagyon ugrálunk át havonta Boston-Budapest távon, de a Snapchat videó - üzenetei- iMessage, facetime stb nagyon megkönnyíti a kommunikációt a világ bármely pontján élőkkel, összehozza azokat akik alapesetben sosem ismerték volna meg egymást, ha nekem valaki azt mondja 2010ben vagy 2009-ben, hogy az egyik legközelebbi lelkizős társam egy velem egyidős bostini fekete szakács srác lesz... biztos kinevetem. Vagy, hogy akár osztrák divatbolggerek hívnak ki magukhoz, vagy közös munkára. Nem nagy csoda így, hogy az embert függővé teszi a telefonja, mindenki ott van az ember zsebében mindenki elérhető legyen az a föld másik oldalán vagy a szomszéd szobában, ha kell valami vagy valaki csak előveszem és már pötyögök is, látom mit ettek, hol voltak, mit vettek, milyen zenéket szeretnek, milyen nézeteik vannak és ennek az ember nagyon könnyen a függőjévé válik. Minden nap itt beszélek a legjobb a barátnőmmel mert Ő Debreceni, és mikor még nem volt okos telefonom sem mobil netem (2010 jézusom) akkor nagyon nehezen ment a kommunikáció, pedig már aktív facebookozok voltunk csak ugye haza kellett érni a suliból tanulni és aztán lefekvésig volt pár óránk beszélgetni, mostmár 0-24 velem van és vele vagyok, amit élvezek és nincs bűntudatom milyen világ ez... Én személy szerint ugyan annyit ha nem többet találkozom a barátaimmal mint ezek előtt, de ez tett függővé is. Szeretek mindent kitenni ami engem érdekel és minőségre is olyan az instagramra, szeretem a kis snapes helyzetjelentéseket az közvetlenebb ott úgyis csak a barátaimat követem, engem meg felvesz aki akar, nem maradok le semmiről, még ha ezek nélkül élni is tudnék ahogy anno, de nem akarok, mert kényelmes mert szeretem.

Ott a másik oldala amire már nem is emlékszem anno, hogy tudtam nélküle élni mint pl.: a BKK applikáció, látom mikor és milyen busz jön hány perc mire ide ér ha elakadt, megnézhetem mikor megy a vonatom, mozi jegyet foglalok megnézem milyen film érdekel, annak az előzetesét youtube-on, bevásárolok a neten ebayen, vagy adok veszek csoportokba, én még a h and m-ből is telefonos appból rendelek, szóval az egész életem egy kattintás ha nem épp kettő, és az egész életem sokkal gyorsabb. ráérek másra is. Persze ezek nélkül is jól elvoltam, de ezekkel sokkal jobb minden, csak épp még a WC-re és fürdés közben cipelem a telefonomat, ha nem másért a Spotify prémium "hú de jó mindenhol van minden zeném"- miatt. Meg telefon- zene nélkül már 2005-ben sem indultam el nem, hogy most. Ha nem találom az éttermet, az utcát előveszem a telefont ott a GPS, ha éhes vagyok egy kattintás és rendelek, ettől ki akarna megválni, ha az egész életemet már hozzá sikerült kötnöm. Itt választom ki az éttermet, a kiránduló helyet és még az új mobil előfizetést is... Szóval természetesen függő vagyok!


Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates